Zondag 5 februari –Illustreren voor Couperus in historisch perspectief – Lezing Bernard Reith - aanvang 16.00 uur - Klik/Boek hier!

5 februari 2023

In het Couperusjaar 2023 lanceren wij op zondag 12 februari om 16.00 uur in het Louis Couperus Museum de net verschenen nieuwe Engelstalige editie van het sprookje ‘Psyche’ van Couperus met de prachtige illustraties van B. Reith.

Ter gelegenheid van het verschijnen zal Bernard Reith, neef van de illustrator, het illustreren voor Couperus in historisch perspectief zetten. De tekeningen van Dion Clayton Calthrop (Engelse vertaling van B.S. Berrington, 1908), Paula Jordan (Duitse vertaling van Else Otten, 1924), Toorop (Psyche 1899 en Fidessa 1900) en B. Reith (Psyche en Fidessa 2014) worden met elkaar vergeleken. Ook de veel recentere Bulgaarse vertaling Psicheja (2018) met een illustratie van Boris Pramatarov komt aan bod.
De middag sluit af met de overhandiging van het net verscheen boek aan Caroline de Westenholz. Voor geïnteresseerden zijn exemplaren aanwezig.

De kosten voor dit evenement bedragen: €15,--. Na afloop serveren wij een glas cava. Je kunt voor de lezing reserveren bij info@louiscouperusmuseum.nl onder gelijktijdige overmaking van €15,-- op rekeningnummer NL45 INGB 0007 7028 53 ten name van Louis Couperus Museum onder vermelding van “Lezing Bernard Reith”. Zodra je hebt betaald, is je reservering definitief.