lezing abdelkader benali - zondag 3 oktober - aanvang 16.00 uur - geannuleerd

29 september 2021

In het kader van de tentoonstelling ‘Couperus & Spanje’ komt Abdelkader Benali zondag 3 oktober om 16.00 uur vertellen over het boek ‘De Ongelukkige’ van Louis Couperus. Bij de ingang wordt om uw Coronatoegangsbewijs gevraagd. ‘De Ongelukkige’ gaat over Boabdil, de laatste Moorse heerser die zetelde in het Alhambra en werd verdreven door de Spaanse koningin Isabel.

De val van Granada in 1492 is belangrijk in de geschiedenis: het vormt het einde van 700 jaar Moorse beschaving en het begin van de Nieuwe Wereld. Couperus beschrijft de ondergang van Boabdil met veel compassie.

De kosten voor dit evenement bedragen: €15,--. Je kunt reserveren bij info@louiscouperusmuseum.nl onder gelijktijdige overmaking van €15,-- op rekeningnummer NL45 INGB 0007 7028 53 ten name van Louis Couperus Museum onder vermelding van “Lezing Abdelkader Benali”. Zodra je hebt betaald, is je reservering definitief. Coronabewijs wordt bij ingang gechecked.