Frans van der Linden - Met Couperus in Rome - Louis Couperus Museum

7 oktober 2018

Op zondag 7 oktober neemt Frans van der Linden u mee naar het Rome van Louis Couperus in een lezing met fragmenten uit zijn werk en geïllustreerd met foto’s die de periode rond 1900 in Rome in beeld brengen.

Uitgangspunt vormt daarbij de wandeling die Jeannette Koch in 1974 samenstelde ter gelegenheid van het vijfenzeventig jarig bestaan van het Nederlands Instituut te Rome.

Tussen 1893 en 1914 verbleef Louis Couperus acht keer voor kortere of langere tijd in Rome. Hij voelde zich Romein met de Romeinen en kon geen weerstand bieden aan het voor hem zo aantrekkelijke leven in de eeuwige stad. Natuurlijk bezocht hij frequent musea maar hij genoot ook met volle teugen van het dagelijkse leven in de druk bevolkte stad. Hij ‘vagabondeerde’ er, zoals Elisabeth het noemde, naar hartenlust en liet zijn lezers daarvan meegenieten in zijn feuilletons.

Aanvang: 16.00 uur. Reserveren gewenst!

De kosten voor deze lezing, inclusief drankje en museumbezoek, bedragen €12,50. Amici, Museumkaart en Rotterdam-Pashouders betalen €10,--. U kunt zich voor deze middag aanmelden bij info@louiscouperusmuseum.nl.