donderdag 15 augustus 20.00 uur - Lezing 'Couperus, Indië en Den Haag' - Frans van der Linden - volgeboekt!!!!!

15 augustus 2019

'De Indische Zomer' is het verhaal van de vele Nederlanders die verbonden zijn met voormalig Nederlands Indië.

Voor de familie Couperus was Indië van een vanzelfsprekende vertrouwdheid. Beide ouders van Louis waren op Java geboren. Twee van zijn broers werden Indisch ambtenaar. Louis zelf, hoewel geboren in Den Haag, bracht een deel van zijn jongensjaren door in Batavia.

Ook twee van Louis Couperus’ meest gelezen romans De stille kracht  (1900) en Van oude mensen de dingen die voorbijgaan (1906) zijn onlosmakelijk met Indië verbonden.

In de lezing in het Louis Couperus Museum op donderdag 15 augustus brengt Frans van der Linden de band tussen de schrijver, zijn geboortestad en het verre Indië tot leven.

Aanvang: 20.00 uur. De kosten voor dit bijzondere evenement, inclusief drankje en museumbezoek, bedragen € 12,50. Amici en Museumkaarthouders betalen € 10,--. U kunt zich voor deze avond aanmelden bij info@louiscouperusmuseum.nl.