in de voetsporen van louis couperus

6 augustus 2017

Op de zondagen 6,13, 20 en 27 augustus biedt het Louis Couperus Museum gratis Couperus instapwandelingen aan onder leiding van een enthousiaste museumgids.

Wij beginnen om 13.30 uur met een korte rondleiding door de huidige tentoonstelling in het museum De Oriënt verkend .

Daarna wandelen wij door de vlakbij het museum gelegen statige Willemsparkbuurt, waar Couperus kind aan huis was bij zijn uitgebreide familie. De Nassaulaan en Mauritskade, waarover wij onze weg vervolgen, vormen het decor van romans en feuilletons van de Haagse schrijver.

Op vertoon van een in het museum uitgereikte voucher kunt u na afloop van de wandeling genieten van een kopje thee of koffie met taart tegen gereduceerd tarief bij Bodega De Posthoorn op het Lange Voorhout, een uniek Haags etablissement in Couperiaanse sfeer.

Zie ook: www.bodegadeposthoorn.nl