zondag 7 mei - Film 'Todo sobre mi madre' - Pedro Almodóvar - Intro Sara Hoogveld - Aanvang 16:00

7 mei 2023

Op zondag 7 mei om 16.00 uur vertoont het Louis Couperus Museum de beroemde film Todo sobre mi madre van Pedro Almodóvar. De film wordt ingeleid door cultuurhistoricus Sara Hoogveld. In de kleurrijke wereld van Almodovar kom je net als in de boeken van Couperus ook veel personages tegen die net een beetje anders oftewel ‘queer’ zijn.

Almodóvar onderzoekt in zijn films de verhoudingen tussen homoseksuele mannen en heterovrouwen en stelt de seksuele machtsverhoudingen binnen heteroseksuele relaties op de proef. Verder gebruikt hij veel androgyne personages.

De kosten voor dit evenement bedragen: €15,--. Na afloop serveren wij een glas cava. Je kunt voor de film reserveren bij info@louiscouperusmuseum.nl onder gelijktijdige overmaking van €15,-- op rekeningnummer NL45 INGB 0007 7028 53 ten name van Louis Couperus Museum onder vermelding van “Film Todo sobre mi madre”. Zodra je hebt betaald, is je reservering definitief.