Zondag 4 september – De stille krachten bij Couperus - Lezing Caroline de Westenholz - aanvang 16.00 uur - Klik/Boek hier!

4 september 2022

Caroline de Westenholz vertelt op zondagmiddag 4 september over de achtergrond van de tentoonstelling Couperus en de stille kracht. De guna guna of zwarte magie was het enige middel waarmee de 'inlander' rond 1900 zijn onvrede met het koloniaal regime kon uiten.

Er wordt in het boek van Couperus op onverklaarbare wijze met stenen gegooid, Leonie van Oudijck wordt bespuugd met sirih, de bloedrode pruimtabak, er verschijnen witte hadji's, er zijn klopgeluiden, een glas dat breekt, het gehuil van kinderzieltjes en het oprijzen uit de nieuwe put van een vrouw met een bloedend gat in de borst.

De kosten voor dit evenement bedragen: €15,--. Na afloop serveren wij een glas cava + spekkoek. Je kunt voor de lezing reserveren bij info@louiscouperusmuseum.nl onder gelijktijdige overmaking van €15,-- op rekeningnummer NL45 INGB 0007 7028 53 ten name van Louis Couperus Museum onder vermelding van “Lezing Caroline de Westenholz”. Zodra je hebt betaald, is je reservering definitief.