Zondag 20 november - Couperus, Indië en Den Haag – Frans van der Linden - 16:00 uur - Volgeboekt!

20 november 2022

Frans van der Linden brengt zondagmiddag 20 november om 16:00 uur de band tussen Louis Couperus, zijn geboortestad Den Haag en het verre Indië tot leven.

Voor de familie Couperus was Indië van een vanzelfsprekende vertrouwdheid. Beide ouders van Louis waren op Java geboren. Al generaties lang bekleedden leden van de familie Couperus en Baud hoge functies in het Binnenlands Bestuur van Nederlands Oost Indië.

De Indische traditie had steeds in mijn familie geheerst schrijft Couperus in Oostwaarts (1923). Het lag in de lijn van die traditie dat twee oudere broers van Louis Indisch ambtenaar werden. Louis zelf, hoewel geboren in Den Haag, bracht zijn gelukkigste kinderjaren door in Batavia.

Groot was dan ook zijn teleurstelling toen de familie na een zevenjarig verblijf in Indië terug kwam in Den Haag, de stad waaraan Louis later zo verknocht raakte…

De kosten voor dit evenement bedragen: €15,--. Na afloop serveren wij een glas cava + spekkoek. Je kunt voor de lezing reserveren bij info@louiscouperusmuseum.nl onder gelijktijdige overmaking van €15,-- op rekeningnummer NL45 INGB 0007 7028 53 ten name van Louis Couperus Museum onder vermelding van “Lezing Frans van der Linden”. Zodra je hebt betaald, is je reservering definitief.