ZONDAG 15 OKTOBER - FILM ‘The Blue Caftan’ – MARYAM TOUZANI - INTRODUCTIE SARA HOOGVELD - AANVANG 16:00 UUR

15 oktober 2023

Op zondag 15 oktober om 16.00 uur vertoont het Louis Couperus Museum de prachtige ingetogen film ‘The Blue Caftan’ van Maryam Touzani. De film wordt ingeleid door cultuurhistoricus Sara Hoogveld. In deze film zie je dat liefde – net als in de boeken van Louis Couperus -- verschillende vormen kan aannemen.

Halim (Saleh Bakri) heeft samen met zijn vrouw Mina (Lubna Azabal) een traditionele kaftanwinkel in de medina van Salé, Marokko. Zijn authentieke handwerk levert schitterende kaftans op. Hun hele huwelijk lang leven ze al met een geheim, maar desondanks heeft het echtpaar een enorme genegenheid voor elkaar. Mina's ziekte en de komst van Youssef, een nieuwe leerling die het vak wil leren, zorgen er voor dat dit fragiele evenwicht onder druk komt te staan. Verenigd in hun liefde, helpen ze elkaar om hun angsten onder ogen te zien.

De kosten voor dit evenement bedragen: €15,--. Na afloop serveren wij een glas cava. Je kunt voor de film reserveren bij info@louiscouperusmuseum.nl onder gelijktijdige overmaking van €15,-- op rekeningnummer NL45 INGB 0007 7028 53 ten name van Louis Couperus Museum onder vermelding van “Film The Blue Caftan”. Zodra je hebt betaald, is je reservering definitief.