Première film De Binocle in Leiden

Medewerkers van het museum als figuranten bij de opnames van de film

Première film De Binocle in Leiden

8 september 2018

Op zaterdag 8 september vindt om 10.00 uur in de grote zaal van het Leidse Trianon-theater, Breestraat 31, de première plaats van De Binocle van de Leidse filmmaker Aidan Vernee. De Binocle​ is een komische thriller naar het gelijknamige verhaal van Louis Couperus. De film is onlangs geselecteerd voor de studentencompetitie van het Nederlands Film Festival. Zie: https://www.filmfestival.nl/nieuws/nederlands-film-festival-presenteert-... f-studentencompetitie-2018/.

De Binocle​ is geschreven en geregisseerd door Aidan Vernee (22). Aidan Vernee had vier jaar geleden zijn eerste première in het Leidse Kijkhuis met de film Los. In dat jaar startte hij ook met een studie als filmmaker aan de Hogeschool voor de Kunsten, Utrecht. De Binocle​ is zijn afstudeerfilm. De hoofdrollen in de film worden gespeeld door Dion Vincken, Julien Croiset en Edgard Geurink.

De Binocle​ is opgenomen in Leiden, o.a. in de Leidse Schouwburg . Een groot aantal figuranten, waaronder een aantal medewerkers van het Louis Couperus Museum, hebben aan de film meegewerkt. Mede dankzij een succesvolle crowdfunding-actie lukte het Vernee en zijn team om te film te maken.

De première is openbaar en kaarten voor de 11 minuten durende film kunnen besteld worden via de website van de bioscoop (www.bioscopenleiden.nl). Meer informatie over de film De Binocle is te vinden op: www.debinocle.nl.