lezing over de nieuwe tentoonstelling

De salon van Adolphine van Saetzema. Decorschets voor televisie-uitzending naar De boeken der kleine zielen (1969). Collectie Eekhof, Literatuurmuseum

lezing over de nieuwe tentoonstelling

29 oktober 2017

Gastconservator Caroline de Westenholz vertelt over de nieuwe tentoonstelling: Van manuscript tot app. De promotie van het werk van Louis Couperus (1890-2017).

Hoogetpunt van de expositie vormen negen van de elf decoraties voor het aan Couperus gewijde Boekenbal van 1974. Deze worden hier voor het eerst sinds dat jaar weer vertoond. Caroline vertelt over de achtergrond van het Boekenbal van toen, waar ze zelf bij is geweest. Daarnaast is er aandacht voor een aantal nog onbekende stukken uit de Eekhofcollectie, zoals boeken met opdrachten van Couperus en schetsen voor de decors van de televisie-uitzending naar De boeken der kleine zielen uit 1967. Ook vertoond wordt de tekenfilm Heksensabbath uit 1989. Allemaal onbekende schatten uit het Literatuurmuseum!

Aanvang: 16.00 uur. U wordt ontvangen met een kopje thee en een koekje. Kosten: € 10,--, inclusief museumentree, koffie en thee. Amici, Museumkaart en Rotterdampashouders: € 6

Gaarne reserveren via info@louiscouperusmuseum.nl